Thursday, February 19, 2009

~ Nasihat yang Takkan Dilupakan ~

AMARAN :
Artikel ini mengandungi kesalahan ejaan, tatabahasa, tanda bacaan dan struktur ayat yang disengajakan. Kanak-kanak yang masih di bawah tahap UPSR harus mendapat bimbingan dan pantauan daripada ibu bapa atau ahli keluarga yang lebih dewasa. Harap maklum.


Tetiber raser nak berkongsi tentang advice yang pernah terselit dalam speech pengetua kesayangan masa kat skolah dulu.. Nak dijadikan cerita, pengetua nie memang sangat emphasize tentang achievement dalam academic kepada anak-anak muridnya.. hehe.. so, memang jarang ketinggalan experiencenyer yang 'dapat 4.0 flat masa master + dah ader baby maser tue' menjadi antara isi yang dibold + dihighlite + diEMPHASIZE dalam speechnyer di majlis-majlis academic yang ader, tak ketinggalan juga masa assembly di D'Burn kesayangan.. Especially musim-musim mid term (atau nama femesnyer masa tue UPSS), final exam, pra-trial, trial, SPM dan segala exam yang ada..

Beralih kepada isu utama post nie, tentang nasihat yang takkan dilupakan.. Pendek jer nasihat beliau tapi cukup mendalam tertanam dalam sanubari ini.. Chewahh!! Haha..

'Semua orang nak berjaya kan?? Tapi kejayaan yang sebenar adalah apabila kita dapat membawa orang-orang di sekeliling kita berjaya bersama-sama dengan kita..'

Maybe nampak macam simple, but it means so much to me.. So, renung-renungkanlah..

Sekian, wallahualam.. (",)




No comments: